সূচীপত্ৰ (১০ম বছৰ,২য় সংখ্যা)
(সূচীত থকা শিৰোনামত টিপা মাৰিলেই মূল লিখাটি পঢ়িবলৈ পাব)
সম্পাদকীয়
বিপ্লৱে বিপ্লৱে বিজুলী-বজ্র।। কৌশিক দাস
কেন্দ্ৰীয় নিৱন্ধ
ভূতৰ ভুবনত এভুমুকি ।। প্ৰসেনজিৎ চৌধুৰী
আইনৰ দৃষ্টিত ৰেইকি ।। বৰ্ণালী বৰুৱা দাস
পৃথিৱীৰ প্ৰথম বিজ্ঞানী কোন? ।। পূৰৱী দেৱী
বিশ্বশ্ৰেষ্ঠ ২% বিজ্ঞানী বোলা কৌতুকটো ।। পংকজ জ্যোতি মহন্ত
ষ্টুডিঅ’ জিবলিৰ অনন্য পৃথিৱী ।। প্রিয়ম হাজৰিকা
গান শুনো আহক
বিদ্ৰোহী সংগীত শিল্পী ৰডৰিগেজৰ অবিশ্বাস্য কাহিনী আৰু তেওঁৰ দুটিমান গীতৰ আলোচনা ।। নৱজ্যোতি বৰগোহাঁই
পিপ’লচ্ ফটোগ্ৰাফি
চাহ বাগিছাত ক’ৰ’না কাল।। পাপু ৰাজোৱাৰ
চাহ বাগিছাত ক’ৰ’না কাল।। পাপু ৰাজোৱাৰ
বিজ্ঞান-প্ৰযুক্তি
কম বয়সত হোৱা ডায়েবেটিছ ৰোগ ।। ডা: কুঞ্জন শইকীয়া
দক্ষিণ ভাৰতৰ পৰা জোনবাইৰ দক্ষিণ মেৰুলৈ! ।। চন্দামিতা শৰ্মা
হাৰ্ডি-ৰামানুজন সংখ্যা ।। ড° পৰিধি শৰ্মা
বেঙুনীয়া চাউল বা পাৰ্পল ৰাইচৰ বিষয়ে চমুকৈ কিছু কথা ।। মানসী বৰুৱা
বিশ্বাস-অবিশ্বাস
সামাজিক বিশ্বাস আৰু সত্যানুসন্ধান ।। অজিত শইকীয়া
গল্প
সাগৰ তীৰৰ শংখ ।। সীমান্ত কোঁৱৰ
এদিন ইয়ালৈ ৰাংগাল আহিব ।। পূৰৱী ভৰালী
অনুবাদ
কবিতা
কবিতা
মাষ্টাৰদাৰ হাতঘড়ী ।। মূল : শামসুৰ ৰাহমান; অসমীয়া ভাঙনি : খগেশ সেন ডেকা
পৰীৰ ৰাজ্য ।। মূল হিন্দী : সঞ্জয় কুন্দন; অনুবাদ : পল্লৱ হাজৰিকা
চুচঁৰি চুচঁৰি ।। মূল বাংলা ‘হামাগুড়ি’-শংখ ঘোষ: অনুবাদ : বৰ্ণালী বৰুৱা দাস
প্ৰৱন্ধ
চহৰৰ অলিয়ে-গলিয়ে ঘূৰি ফুৰা প্ৰশ্নটো এতিয়াও উত্তৰহীন ।। মূল: প্রবুদ্ধ বন্দ্যোপাধ্যায়, অনুবাদ: তৰালী শৰ্মা
গ্ৰন্থ
এগৰাকী কবিৰ জীৱনী ।। মূল : মাৰ্ক আইনাৰ, অনুবাদ: অৰুণ কুমাৰ শৰ্মা
চ্যায়, চ্যায় : অজান জিৰণি ঠাইৰ যাত্ৰা ।। মূল: বিশ্বনাথ ঘোষ, অনুবাদ: কল্যাণী কোঁৱৰ
প্ৰৱন্ধ
চহৰৰ অলিয়ে-গলিয়ে ঘূৰি ফুৰা প্ৰশ্নটো এতিয়াও উত্তৰহীন ।। মূল: প্রবুদ্ধ বন্দ্যোপাধ্যায়, অনুবাদ: তৰালী শৰ্মা
গ্ৰন্থ
এগৰাকী কবিৰ জীৱনী ।। মূল : মাৰ্ক আইনাৰ, অনুবাদ: অৰুণ কুমাৰ শৰ্মা
চ্যায়, চ্যায় : অজান জিৰণি ঠাইৰ যাত্ৰা ।। মূল: বিশ্বনাথ ঘোষ, অনুবাদ: কল্যাণী কোঁৱৰ
বিবিধ চিন্তা
বন্দীত্বৰ শিকলিৰে বান্ধ খাই থকা নাৰীৰ সংগ্ৰাম ।। চন্দন দাস
আমাৰ শিক্ষা, আমাৰ শিক্ষানুষ্ঠান ।। প্ৰণৱজ্যোতি ডেকা
ব্যক্তিকেন্দ্ৰিকতা বনাম সমষ্টিগত ঐক্য ।। ভবেশ নাথ
সমাজৰ পিৰামিড ।। বিস্ময় দাস
ফেচিবাদী হিটলাৰ বনাম সাম্প্ৰতিক ভাৰত ।। কিশোৰ মোহন বৰ্মন
English Section
Female agency, nationalism and representation in Dil Se ।। Triveni Goswami